În primul trimestru din 2010, au fost comercializate doar 2.229 de maşini pentru transportul de marfă, cu 37,8% mai puţin decât anul trecut. Dealerii simt însă că redresarea nu este departe. Stefano Albarosa, şeful celei mai puternice companii care comercializează vehicule de transport, Cefin, consideră că piaţa pe care operează a trecut prin cea mai grea recesiune de după Al Doilea Război Mondial. Şi cifrele îi dau dreptate. În România, după creşterile spectaculoase din a
În primul trimestru din 2010, au fost comercializate doar 2.229 de maşini pentru transportul de marfă, cu 37,8% mai puţin decât anul trecut. Dealerii simt însă că redresarea nu este departe.
Stefano Albarosa, şeful celei mai puternice companii care comercializează vehicule de transport, Cefin, consideră că piaţa pe care operează a trecut prin cea mai grea recesiune de după Al Doilea Război Mondial. Şi cifrele îi dau dreptate. În România, după creşterile spectaculoase din anii 2005-2008, a urmat un 2009 dezastruos. În primul trimestru al anului trecut, piaţa vehiculelor comerciale s-a contractat cu 73,8%, de la 13.659 de unităţi, în 2008, la doar 3.583 de unităţi. Nici anul 2010 nu a început mai bine. În perioada ianuarie-martie, dealerii de maşini pentru transportul de marfă au vândut numai 2.229 de unităţi. Actorii pieţei consideră că principalele probleme care au afectat vânzările sunt legate de nesiguranţa clienţilor în actualul mediu economic, înăsprirea condiţiilor de finanţare şi scăderea puternică a pieţei transporturilor.
Pe lângă toate acestea, viteza cu care criza a lovit piaţa auto nu a lăsat dealerilor timp să se adapteze. Astfel, a apărut criza stocurilor din 2009, care încă îşi arată colţii. Obişnuiţi cu un rulaj al stocurilor la circa patru luni, comercianţii au trebuit să accepte ideea că multe maşini nu pot fi vândute nici după un an şi jumătate. În goana pent