Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a scăzut în primul trimestru cu 24,9% comparativ cu acelaşi trimestru din 2009, vânzările din sectorul IT şi telecomunicaţii înregistrând cel mai mare declin, în timp ce sectorul foto a înregistrat o uşoară creştere de 2,5%, potrivit unui studiu al firmei de cercetare GfK. Piaţa totală de bunuri de larg consum a fost de 271 milioane euro în primul trimestru al acestui an, cea mai redusă valoare înregistrată de GfK. În timp ce c�
Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a scăzut în primul trimestru cu 24,9% comparativ cu acelaşi trimestru din 2009, vânzările din sectorul IT şi telecomunicaţii înregistrând cel mai mare declin, în timp ce sectorul foto a înregistrat o uşoară creştere de 2,5%, potrivit unui studiu al firmei de cercetare GfK.
Piaţa totală de bunuri de larg consum a fost de 271 milioane euro în primul trimestru al acestui an, cea mai redusă valoare înregistrată de GfK. În timp ce câteva sectoare au prezentat evoluţii încurajatoare, altele, precum cel de IT şi telecomunicaţii, prezintă un declin semnificativ, comparativ cu începutul anului 2009.
Sectorul Foto a fost singurul care a avut o evoluţie pozitivă comparativ cu primul trimestru din 2009. Electrocasnicele mici şi electronicele de larg consum au prezentat scăderi de ordinul unei singure cifre pentru prima dată din T4 2008, în timp ce electrocasnicele mari au înregistrat un declin de 13,1%. Sectorul echipamentelor de birou a înregistrat o creştere negativă de 27,6%. Sectorul de telecomunicaţii şi cel de IT au scăzut cu 34,7%, respectiv 38,2%.
Ramele foto digitale, pe placul românilor
În comparaţie cu acelaşi trimestru al anului precedent, piaţa foto a înregistrat o uşoară creştere de 2,5%. Totuşi, în valori absolute, performanţa acestui trimestru a fost cu 2 milioane de euro mai redusă decât valorile atinse în fiecare din ultimel