Majoritatea asiguratorilor au incheiat primul trimestru cu scaderi importante, care ajung pana la 30%.
Astra, compania de asigurari a omului de afaceri Dan Adamescu, a ajuns pe primul loc in piata asigurarilor dupa primul trimestru, devansand asiguratorii Allianz-Tiriac si Omniasig.
Astra a crescut puternic datorita strategiei de reducere a pretului la asigurarile auto RCA (raspundere civila obligatorie) pe anumite categorii de clienti. Astfel, in primele trei luni asiguratorul a inregistrat subscrieri de 330 mil. lei, in crestere cu 66%, din care 200 mil. lei au provenit din asigurari de tip RCA, segment pe care a crescut de patru ori. Strategia de crestere pe RCA are insa doua fete: pe de o parte, aceste polite le aduc asiguratorilor cota de piata intr-un timp scurt, dar pe de alta parte le aduc si multe daune, acesta fiind unul dintre cele mai neprofitabile segmente de piata.
In ultimii patru ani piata asigurarilor a fost pe pierdere neta, profiturile cumulate ale companiilor fiind mult mai mici decat pierderile, in principal din cauza asigurarilor auto.
"Asa procedeaza companiile care urmaresc cota de piata. Daca vrei sa obtii cota de piata, accelerezi pe RCA", afirma Cristian Fugaciu, directorul general al Marsh, unul dintre cei mai mari brokeri de pe piata.
Allianz-Tiriac, liderul pietei in 2009, a coborat pe locul doi, in conditiile in care a inregistrat o scadere de 22% a subscrierilor, pana la 274 mil. lei. Omniasig a coborat de pe locul doi pe trei, cu prime brute subscrise de 235 mil. lei, in scadere cu 29%.
"Primul trimestru nu este intotdeauna reprezentativ, abia dupa prima jumatate a anului ne putem face o idee clara referitoare la clasamentul companiilor", spune Bogdan Andriescu, presedintele UNSICAR, asociatia profesionala a brokerilor de asigurari. Pe locurile patru si cinci dupa primele trei luni se afla Gro