Numărul românilor care îşi pierd viaţa acum în accidente rutiere pentru că nu mai sunt capabili să sune singuri la 112 va scădea considerabil.
Salvarea va veni de la un mic dispozitiv cu care vor fi dotate autoturismele şi care va fi capabil, în caz de accident grav, să contacteze singur cel mai apropiat centru de intervenţie şi să furnizeze măcar locul exact al accidentului, chiar dacă victimele nu pot sau nu ştiu să comunice unde se află. Construit pe arhitectura numărului paneuropean de urgenţă, 112, prin noul sistem numit „eCall" de la „emergency call"/„apel de urgenţă", autoturismul avariat va stabili două legături: una de voce şi alta de date. Legătura de voce le permite persoanelor din vehicul să discute cu operatorul centrului de intervenţie, iar pe legătura de date se va trimite, în cazul imposibilităţii victimei de a mai comunica cu cineva, un set minim de date care cuprinde: momentul producerii accidentului, localizarea precisă, identificatorul vehiculului, starea echipamentului eCall (cel puţin dacă a fost declanşat manual sau automat), informaţii despre un posibil furnizor de servicii.Toate aceste lucruri le vor permite forţelor de intervenţie să ajungă la locul accidentului în acea „oră de aur", cum este definit intervalul de intervenţie care le oferă victimelor cele mai mari şanse de supravieţuire.
Sistemul a fost iniţiat de Comunitatea Europeană, iar România a fost invitată să facă parte din consorţiul ce va implementa faza-pilot în Europa şi a semnat în aceste zile un memorandum de înţelegere în acest sens. Înainte ca eCall să devină total operaţional pe tot cuprinsul UE, ţările care vor implementa faza-pilot a sistemului eCall în Europa trebuie să realizeze teste practice şi să stabilească standarde comune. Din acest consorţiu fac parte 15 ţări, printre care Austria, Finlanda, Germania, Olanda, Italia şi Suedia (unde au fost deja lansate