Piata berii, unul dintre barometrele de consum ale economiei, a inregistrat in martie prima crestere de vanzari, de sub 1%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut dupa 16 luni de scaderi consecutive in care ritmul mediu lunar de scadere al pietei a fost de circa 16%, potrivit estimarilor ZF pe baza datelor Institutului National de Statistica. Per total, in primul trimestru al acestui an, vanzarile de bere au continuat sa scada cu peste 10% fata de rezultatele inregistrate in primele trei luni din 2009, cand acestea s-au diminuat cu 9%. "Rezultatele mai bune ale lunii martie se explica prin temperaturi in norma obisnuita a acestei perioade a anului si sarbatorile pascale de la inceputul lunii aprilie, spre deosebire de anul trecut, cand acestea au fost la mijlocul lunii aprilie. Ceea ce a generat, ulterior, un aprilie mai slab pentru industriile FMCG", a declarat Mihai Ghyka, directorul general al companiei Bergenbier, cel de-al treilea mare producator local de bere. Vanzarile de bere au scazut anul trecut cu 16% in volum comparativ cu 2008, la aproximativ 17 milioane de hectolitri, potrivit calculelor ZF pe baza datelor INS. Institutul de statistica furnizeaza insa date care vizeaza doar vanzarile de bere cu alcool realizate la poarta fabricii si nu vanzarile efective care au loc in magazine. Spre comparatie, reprezentantii Asociatiei Berarii Romaniei sustin ca declinul pietei in 2009 a fost de doar 13%. Chiar si cu un minus de 13% insa, reprezentantii asociatiei afirma ca scaderea inregistrata in 2009 pe plan local de piata berii a fost una dintre cele mai mari din Europa.
Piata berii, unul dintre barometrele de consum ale economiei, a inregistrat in martie prima crestere de vanzari, de sub 1%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut dupa 16 luni de scaderi consecutive in care ritmul mediu lunar de scadere al pietei a fost de circa 16%, potr