Maşinile erau „arestate“ după capul angajaţilor HSR, în lipsa poliţiştilor. Ulterior, se târguia ca la piaţă preţul de recuperare al autoturismului.
Totul a pornit de la o maşină ridicată abuziv, iar procurorii au declanşat o anchetă care a ajuns până la Poliţia Comunitară, bănuită că ar sprijini practicile ilegale ale HSR. Cel care a iniţiat scandalul este Dan Simionovici care, anul trecut, s-a trezit cu maşina ridicată de pe terenul ce aparţine Spitalului Judeţean.
Spaţiul nu este parcare amenajată, spaţiu verde sau parcare concesionată şi nici nu este montat indicator cu parcarea interzisă. „Maşina a fost ridicată abuziv. Am şi patru martori care au declarat că în momentul ridicării nu a fost niciun poliţist comunitar în zonă“, ne-a declarat Dan Simionovici.
Negocieri „negre“ la recuperarea maşinilor
Şoferul a mai reclamat şi faptul că în momentul în care şi-a recuperat maşina a fost pus să aleagă între a plăti 100 de lei pentru ea, dar fără proces verbal, sau 300 de lei, varianta legală.
„HSR şi cu anumiţi agenţi constatatori sunt organizaţi într-o grupare infracţională a cărui scop este să bage mâna în buzunarul şoferilor botoşăneni pentru ai tapa de bani. Dacă victima ţine la tapaj, îşi recuperează maşina pentru suma de 100 de lei. Dacă nu, ei trec pe partea legală şi abia atunci încep să întocmească actele“, a adăugat Dan Simionovici, ţinând în mână dispoziţia de ridicare a maşinii personale, pe care nici nu era trecută ora când i-au fost blocate roţile.
Bărbatul a strâns toate dovezile şi a făcut o plângere către şeful Parchetului de pe lângă Tribunalul Botoşani, care a înaintat reclamaţia către soluţionare Inspectoratului Judeţean de Poliţie. Ulterior, reprezentanţi HSR şi agentul constatator, care apărea pe procesul verbal, au fost chemaţi la audieri.
Poliţistul comunitar a recunoscut că nu a