Dacă la design s-a umblat mai puţin, accentul a căzut în schimb pe eficienţă, fiind oferită o reducere a consumului de până la 23% în comparaţie cu modele precedente. Potrivit companiei, noul Cayenne a fost dezvoltat după principiul"Porsche Intelligent Performance", ceea ce se traduce prin mai multă putere cu un consum mai mic, dar şi prin reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu până la 26%. Noua generaţie a maşinilor sport de teren Cayenne se remarcă prin faptul că îmbină eficienţa cu sportivitatea şi agilitatea tipice mărcii Porsche.
Trei din cele cinci versiuni - Cayenne, Cayenne Diesel şi Cayenne S Hybrid au rămas sub limita de consum de zece litri/100 km conform NEDC (New European Driving Cycle). Două versiuni- Cayenne Diesel, cu 195 g/km şi Cayenne S Hybrid, cu 193 g/km, rămân de asemenea sub limita de emisii de 200 grame CO2 pe kilometru.
Noua generaţie Cayenne vine în cinci versiuni:
Cayenne- motor V6 de 3,6 litri, echipare opţională cu transmisia în opt trepte Tiptronic S, putere motor de 300 CP, reducere cu 20% a consumului până la 9,9 litri/100 km, în cazul echipării opţionale cu transmisia în opt trepte Tiptronic S, accelaraţie 0-100 km în 7,5 secunde (cu Tritonic S în 7,8 secunde), viteză maximă de 230 km/oră, emisii de CO2 de 263g/km, în cazul echipării cu Tiptonic S de 236 g/km.
Cayenne Diesel- motor V6 de 3 litri, transmisie în opt trepte Tiptronic S, 240 cai putere, acceleraţie 0-100 km/h în 7,8 secunde, viteză maximă de 218 km/h, consum scăzut cu 20% faţă de versiunile anterioare- de la 9,3 la 7,4 litri/100 km, emisii de CO2 de 195 g/km.
Cayenne S- motor V8 de 4,8 litri, transmisie în opt trepte Tiptronic S, cu o putere de 400 CP (faţă de 385 la modelul anterior), consum mai scăzut de carburant cu până la 23%, până la 10,5 litri/100 km, viteză maximă de 258 km/h, emisii CO2 de 245 g/km.
Cayenne S Hybrid- motor c