In contextul in care fiecare client din asigurari incearca sa reduca costurile si sa achizitioneze polite la preturi cat mai mici si in conditii cat mai avantajoase, puterea de negociere si expertiza brokerilor de asigurari devine tot mai solicitata.
Criza financiara a facut ca fiecare client sa fie mult mai atent la calitatea serviciilor, dar si la pretul platit pentru produsele de asigurari. Astfel, rolul brokerului, al "sfatuitorului" clientului, devine unul prioritar.
Cu toate ca nici piata brokerajului de asigurari nu a scapat anul trecut de efectele crizei, care a condus spre o scadere de 15% a veniturilor din industrie pana la 116 milioane de euro, situatia dificila si deteriorarea mediului economic a ajutat totusi consultantii din industria locala de profil printr-o crestere a interesului clientilor pentru expertiza si serviciile acestora.
„Majoritatea clientilor apreciaza mai mult, in prezent, cel putin o oferta comparativa de preturi si puterea de negociere pe care un intermediar o are in fata asiguratorilor pentru clienti. Deci, din acest punct de vedere putem spune ca am fost ajutati de criza. Pe de alta parte, ponderea brokerilor in total piata de asigurari a crescut anul trecut, numai veniturile au scazut din cauza situatiei economice si totodata din cauza scaderii pietei asigurarilor”, a declarat Karina Rosu (foto), CEO-ul Aon (KaRo Servicii de Asigurari din 1991 pana in decembrie 2005, cand a fost cumparat de brokerul international Aon n.r), care a intemediat prime brute subscrise in valoare de 136 milioane de lei in 2009.
La nivelul intregii piete a brokerajului, Karina Rosu crede ca anul 2010 va fi incheiat, ca pondere in total piata asigurari, la nivelul din 2009 sau cu o usoara crestere. Totusi, ca nivel al primelor brute intermediate, ea crede ca industria brokerajului va raporta o scadere de circa 5% in ton cu piata asi