Romtelecom, liderul pieţei de comunicaţii fixe din România, a înregistrat în primele trei luni ale anului venituri de 194,8 milioane de lei, în scădere cu 3,3%, şi a pierdut 8% din numărul total de linii fixe, faţă de primul trimestru din 2009. „Scăderea veniturilor din primul trimestru reflectă în principal o scădere de 12% a veniturilor din servicii tradiţionale de voce, cauzată de o reducere de 4% a ARPU (venitul mediu pe utilizator - n.r.) şi de pierderea a 8% din nu
Romtelecom, liderul pieţei de comunicaţii fixe din România, a înregistrat în primele trei luni ale anului venituri de 194,8 milioane de lei, în scădere cu 3,3%, şi a pierdut 8% din numărul total de linii fixe, faţă de primul trimestru din 2009.
„Scăderea veniturilor din primul trimestru reflectă în principal o scădere de 12% a veniturilor din servicii tradiţionale de voce, cauzată de o reducere de 4% a ARPU (venitul mediu pe utilizator - n.r.) şi de pierderea a 8% din numărul total de linii fixe faţă de primul trimestru din 2009”, se arată într-un raport al companiei OTE, acţionarul marjoritar al companiei.
Numărul liniilor fixe a coborât cu 7,9%, de la 2,93 milioane la 2,7 milioane, în timp ce, pe segmentele de internet şi servicii de televiziune, baza de clienţi a Romtelecom a crescut semnificativ.
„În aceste condiţii dificile, Romtelecom a reuşit să limiteze scăderea veniturilor la numai 3,3% în primul trimestru al anului 2010, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului precedent. Rata profitabilităţii a fost afectată negativ în timpul acestui trimestru de o creştere semnificativă a costurilor generate de conţinut şi a provizioanelor operate pentru restante”, potrivit lui Yorgos Ioannidis, directorul general Romtelecom.
„Cele mai recent lansate servicii au înregistrat rate de creştere încurajatoare, cu peste 4.000 de clienţi atraşi în aproximativ 3 luni de la lansar