Piata bunurilor de folosinta indelungata a scazut, in primul trimestru, cu 24,9 la suta, comparativ cu perioada similara din 2009, potrivit unui studiu GfK.
Astfel, valoarea pietei de profil a fost de 271 de milioane de euro, intre ianuarie - martie 2010, se arata in studiul GfK TEMAX, remis Ziare.com.
Sectorul Foto a fost singurul care a avut o evolutie pozitiva, comparativ cu primul trimestru din 2009, urcand cu 2,5 la suta. Totusi, in valori absolute, piata a fost cu 2 milioane de euro mai redusa decat valorile din fiecare din ultimele trei trimestre ale anului trecut.
Piata electrocasnicelor mici a scazut cu 5,3 procente, inregistrandu-se vanzari de 17 milioane de euro, fiind mult afectata de segmentul aparatelor electrice de ras si a epilatoarelor, a caror vanzari au avut un declin de 20 la suta.
De asemenea, pe un trend descendent a fost si aspiratoarele, cu o scadere de 8 la suta a vanzarilor, in timp ce scaderea preturilor pentru mixere si blendere a provocat o cerere mai ridicata si o crestere a valorii totale a pietei de profil.
Aflandu-se la acelasi nivel cu ultimele trei trimestre, piata electronicelor a cunoscut o scadere de 7,6 la suta comparativ cu perioada similara din 2009. Vanzarile de televizoare cu ecran plat detin suprematia, reprezentand 47 de milioane de euro, dintr-o valoare totala de 57 de milioane de euro.
Comparativ cu 2009, martie 2010 s-a dovedit a fi o luna cu o evolutie pozitiva pentru anumite produse, precum PTV-urile si consolele video, care au reusit sa aiba o rata de crestere de doua cifre, in timp ce vanzarile de sisteme audio si Home Cinema si-au redus cu aceeasi valoare rata de descrestere.
Electrocasnicele mari au inregistrat anul trecut, de la trimestru la trimestru, o evolutie echilibrata a vanzarilor, dar, dupa sarbatorile de iarna, vanzarile