În ciuda faptului că în 2009 consumul intern de gaze s-a prăbuşit cu 15%, viitorul aduce oportunităţi pentru noii jucători. Grupul CEZ, prezent până acum doar pe piaţa electricităţii, îşi face debutul în vară şi în furnizarea de gaze. Din cauza crizei, suprapusă peste „tensiunile” electorale, 2009 a fost cel mai greu an de până acum pentru furnizorii de gaze naturale. O spun chiar ei, după ce au fost nevoiţi să îşi împartă un consum diminuat
În ciuda faptului că în 2009 consumul intern de gaze s-a prăbuşit cu 15%, viitorul aduce oportunităţi pentru noii jucători. Grupul CEZ, prezent până acum doar pe piaţa electricităţii, îşi face debutul în vară şi în furnizarea de gaze.
Din cauza crizei, suprapusă peste „tensiunile” electorale, 2009 a fost cel mai greu an de până acum pentru furnizorii de gaze naturale. O spun chiar ei, după ce au fost nevoiţi să îşi împartă un consum diminuat cu 15%, de 140 milioane MWh. Lupta s-a dat pentru păstrarea portofoliului de clienţi, dar şi pentru menţinerea marjelor de profit peste zero.
Cu toate acestea, viitorul apropiat se anunţă a fi unul „interesant” pentru piaţa de gaze. Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei are în plan să elimine până în 2011-2012 tarifele reglementate, atât la gaze, cât şi la electricitate, pentru consumatorii noncasnici. Aceasta înseamnă sute de mii de consumatori mici şi mijlocii, care vor fi obligaţi să îşi caute un nou furnizor sau să îşi negocieze preţurile cu actualii furnizori.
Pe o piaţă dominată de nemţii de la E.ON Gaz România şi franco-belgienii de la GDF SUEZ Energy România, îşi face intrarea şi grupul ceh CEZ. Prezent din 2005 pe piaţa locală de electricitate, după ce a cumpărat de la stat Electrica Oltenia, CEZ face încă un pas înainte pentru consolidarea afacerilor: furnizarea de pachete gaz-electricitate, după modelul celor doi mari rivali ai săi. @