România nu este atractivă pentru investiţia unui al treilea producător de automobile, iar în acestă perioadă este foarte puţin probabil ca o companie de profil să vrea să deschidă o fabrică, a declarat vicepreşedintele APIA, Brent Valmar. Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România, a declarat, la sfârşitul lunii aprilie, că România are potenţial, din toate de punctele de vedere, pentru a atrage încă un producător de au
România nu este atractivă pentru investiţia unui al treilea producător de automobile, iar în acestă perioadă este foarte puţin probabil ca o companie de profil să vrea să deschidă o fabrică, a declarat vicepreşedintele APIA, Brent Valmar.
Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România, a declarat, la sfârşitul lunii aprilie, că România are potenţial, din toate de punctele de vedere, pentru a atrage încă un producător de automobile, al treilea, şi chiar sunt perspective şi semnale în acest sens.
„O ţară în care autorităţile renegociază contracte cu producători auto, iar zeci de mii de oameni ameninţă că ies în stradă nu reprezintă deocamdată un climat sigur pentru investiţii de asemenea anvergură”, a explicat reprezentantul Asociaţiei Importatorilor şi Producătorilor de Automobile (APIA).
În România sunt prezenţi producătorii auto Automobile Dacia, controlată de grupul francez Renault, şi Ford România, deţinută de constructorul american Ford.
Mercedes-Benz a luat în calcul, în 2008, construcţia unei fabrici de automobile pe plan local, însă a preferat să investească în Ungaria motivând decizia prin infrastructura precară din România.
Tot atunci PSA Peugeot Citroen şi Mitsubishi au analizat varianta deschiderii unei uzine de motoare, respectiv a unei unităţi de producţie a componentelor auto, însă aceste planuri nu s-au concretizat.
SUR