O maşină corectă, care va face cifre de vânzări rezonabile. Mitsubishi vrea să comercializeze 30.000 de unităţi în Europa. Noul crossover Mitsubishi ASX este ultimul produs al „Project Global“ şi are ambiţii interesante. „Adevărul“ a făcut primul test şi vă poate spune cum se comportă.
După ce s-a despărţit de Mercedes, în urmă cu ceva ani, noul Mitsubishi a prezentat o strategie în patru puncte care a fost primită cu interes dar şi cu indulgenţă de mass- media europeană. Iată însă că japonezii se ţin de cele anunţate şi au rezultate.
S-a trecut de la produse regionale făcute pe tot felul de platforme la produse globale cu design şi specificaţii regionale. Când se anunţa că Mitsubishi se va reinventa ca brand, mulţi au rămas sceptici. Realitatea de azi ne arată un producător credibil de maşini mici şi nu doar de SUV-uri. Mai mult, segmentul „crossover" se dezvoltă tot mai mult, iar off-road-ul rămâne separat reprezentat de Pajero şi L 200.
Noua generaţie diesel
Noul ASX se laudă cu o nouă generaţie de propulsoare diesel. Noul „4N13" are un raport de compresie 14,9:1, cel mai scăzut din industrie, dar şi turbo cu geometrie variabilă oferind 150 CP şi un cuplu 300 Nm ce pare chiar mai mare în practică.
O versiune „low power" de 116 CP va fi livrabilă la sfârşitul acestui an. Pentru moment, singura cutie de viteze disponibilă este una mecanică cu 6 trepte.
Look-ul noului ASX este inspirat de conceptul cX. Proiectul emană ideea de dinamism, prezenţă atletică, aerodinamică pe care Mitsubishi vrea să o imprime noului crossover. Este un automobil chiar simpatic, cu un grad de acceptanţă foarte ridicat care va aduce o rată de cucerire de noi clienţi destul de ridicată.
Materialele folosite la bord sunt de foarte bună calitate, percepţia globală fiind că avem o bună finisare. Spre deosebire de Hyundai ix 35, plasticele tari au