Claude Faure, presedinte si cofondator al grupului francez FM Logistic, operativ in domeniul managementului logistic, afirma ca Romania este deficitara la capitolul infrastructura rutiera, aflandu-se in aceeasi situatie in care se gasea Spania in urma cu zece ani.
Prezent la inaugurarea lucrarilor unei noi platforme logistice in localitatea Petresti, din judetul Dambovita, Claude Faure (foto) a declarat ca principala problema cu care se confrunta jucatorii din piata de logistica din Romania o constituie infrastructura rutiera defectuoasa.
“Nu de mult am fost la Madrid. In urma cu 10 ani si Spania era in aceeasi situatie cu Romania, insa odata cu intrarea in Uniunea Europeana lucrurile s-au miscat in acest sector. In prezent, Spania este mai competitiva chiar si decat Franta din punct de vedere al infrastructurii rutiere. In jurul Madridului exista 5 centuri, la Bucuresti nu aveam nici macar o centura completa. Acest lucru va fi o mare problema pe viitor daca nu se iau masuri”, crede presedintele FM Logistic.
O alternativa la transportul rutier il reprezinta transportul feroviar, o solutie discutata de jucatorii din industria de profil.
“De 20 de ani discutam in Franta ca ar trebui sa apelam la infrastructura feroviara, insa facem invers. Problema consta insa in lipsa legaturilor feroviare la nivel european”, afirma Faure.
Prezenta pe piata romaneasca din anul 2004, compania FM Logistic si-a crescut cifra de afaceri de la 4,5 mil. euro in primul an de activitate pana la 18 mil. euro in 2009 si peste 600 de angajati.
Depozitarea si activitatea de manipulare reprezinta 55% din cifra de afaceri, transportul intern – 40%, iar co-packing-ul – 5%. Serviciile de transport intern sunt oferite unor companii precum Profi Rom Foods, BIC, SCA Packing sau Kraft Foods. Pentru transport international serviciile se adreseaza unor companii precum