Mai multe companii de asigurari au inceput in ultima luna campanii puternice de vanzare a asigurarilor de locuinte, astfel incat in momentul introducerii asigurarilor obligatorii sa aiba deja o baza de clienti considerabila.
Companiile de asigurari se pregatesc intens pentru introducerea asigurarilor obligatorii de locuinte, incercand sa "fure startul" prin lansarea unor campanii puternice de vanzare a asigurarilor facultative pentru case. Astfel, pana la data introducerii asigurarilor obligatorii (care ar putea fi spre sfarsitul acestui an) aceste companii vor sa atraga portofolii considerabile de clienti, care tot de la ele sa isi cumpere si asigurarile obligatorii. Miza acestei piete nu este inca mare, circa 100-150 mil. euro, insa prima initiala ar putea creste in viitor, ceea ce le va aduce mai mult business asiguratorilor. Companii ca Allianz-Tiriac, Astra, Omniasig si Groupama desfasoara in prezent campanii puternice de vanzare a asigurarilor de locuinte prin reclame si diverse parteneriate. In urma cu cateva luni si Generali a derulat o campanie.
Astra, Generali si Groupama sunt actionari ai Pool-ului de Asigurare Impotriva Dezastrelor (PAID), compania care va emite si va administra politele de asigurare obligatorie a locuintelor. Allianz-Tiriac si Omniasig nu au aderat la Pool, dar desfasoara campanii deoarece legea ar putea fi modificata astfel incat cei care au o asigurare facultativa pentru locuinta sa nu mai fie obligati sa cumpere o asigurare obligatorie. In prezent, legea prevede ca cei care la momentul introducerii asigurarilor obligatorii detin si o polita facultativa o pot pastra pana la expirarea acesteia, dar dupa aceasta trebuie sa incheie o asigurare obligatorie. In Romania exista peste 8 milioane de locuinte, din care aproximativ 20% sunt asigurate, potrivit celor mai recente date.
"Asiguratorii incearca sa isi creeze