Două filme total diferite, unul american şi altul francez pun în lumină diversitatea de propuneri cinematografice la Festivalul de Film de la Cannes. O analiză de Matei Vişniec.
Două filme total diferite, unul american şi altul francez pun în lumină diversitatea de propuneri cinematografice la Festivalul de Film de la Cannes. O analiză de Matei Vişniec (audio).
Primul dintre ele este "Robin Hood", noul film al lui Ridley Scott, film de mare spectacol, în stilul binecunsocut al acestui regizor, dacă ne gândim la marele succes pe care l-a avut cu "Gladiatorul". De altfel, actorul principal este acelaşi, Russel Crowe.
Într-un interviu acordat ziarului Le Figaro, Ridley Scott îşi aminteşte de premiul pe care l-a luat la Cannes în 1977 cu primul său film, "Dueliştii". În ciuda criticilor care i se aduc acestui festival, el rămâne cel mai important din lume, mai spune Ridley Scott.
În ceea ce priveşte "Robin Hood", criticile sunt deja bune în Franţa. De data aceasta, avem mai puţin un film de aventuri, în ciuda efectelor speciale şi a numerelor de cascadorie care rămân redutabile şi mai mult un film istoric.
Criticii spun că este un film epic, în care regizorul încearcă să înţeleagă epoca şi complexitatea ei. Reamintim că ne aflăm în secolul cruciadelor şi al lui Richard Inimă de Leu.
Tot în interviul său din Le Figaro, Ridley Scott spune : "Nu m-a interesat să reciclez vechile ingrediente legate de Robin Hood şi să le pun într-un sos nou, ci am vrut să arăt cum devine un om care s-a dus în cruciadă, odată întors în ţara sa, un proscris şi un erou, altfel spus, cum apare personajul mitologic Robin Hood".
Trecem acum la un cu totul alt gen de film. Venind spre Casa Radio, am descoperit că Parisul este plin de afişe anunţând un film care se numeşte "Carlos". Afişul reprezintă faţa unui individ formată din dărâmături, într-un oraş în ca