Jumatate din piata locala de unelte de bricolaj, estimata la 30-35 mil. euro, este dominata de produsele contrafacute, apreciaza reprezentantii Yalco Romania, importatatorul oficial al brandurilor Black & Decker si DeWalt pe piata locala.
“Piata uneltelor si accesoriilor de bricolaj s-a ridicat la sfarsitul anului trecut la 30-35 mil. euro, in scadere cu 23-27% fata de 2008, pe fondul impactului avut de criza financiara. Trebuie tinut cont insa ca produsele no-name si cele contrafacute reprezinta 50% din piata de profil. Pentru 2010, estimam o crestere a pietei cu 8-10% in valoare, in conditiile in care companiile din domeniu au deja experienta unui prim an de criza si au gasit solutii de adaptare”, spune Valentin Vasilescu, director general al Yalco Romania, subsidiara locala a grupului grec Yalco.
Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 4 mil. euro, in scadere cu circa 21,6% fata de 2008, cand businessul s-a ridicat la 5,1 mil. euro, potrivit datelor publicate pe siteul ministerului de Finante.
Aproximativ 65% din vanzarile pe care le-a inregistrat compania in 2009 s-au datorat sculelor electrice restul fiind generat de celelate produse din portofoliu, cum ar fi produsele pentru gradinarit, aparatele de spalat cu presiune sau compresoarele de aer.
Pentru 2010, compania si-a bugetat o crestere de 50% a cifrei de afaceri, pana la 6 mil. euro.
“Estimarea noastra de crestere pentru 2010 se bazeaza pe evolutia primelor trei luni ale anului, cand am inregistrat o majorare cu 30-40% a vanzarilor, pe extinderea gamei de produse si pe dezmortirea pietei constructiilor”, mentioneaza Vasilescu.
Importatorul sculelor de bricolaj Black & Decker si DeWalt isi propune sa construiasca anul viitor un centru logistic pe piata locala.
Investitia se afla deocamdata in stadiul de analiza, pe care credem ca vom re