Festivalul de la Cannes este înainte de toate un festival al filmului, dar întâlnirea de pe Croazetă devine tot mai mult şi una a mărcilor de lux. În ciuda crizei economice mondiale, diversele firme nu au fost niciodată atât de numeroase ca la această ediţie 2010. O analiză de Vasile Damian.
Festivalul de la Cannes este înainte de toate un festival al filmului, dar întâlnirea de pe Croazetă devine tot mai mult şi una a mărcilor de lux. În ciuda crizei economice mondiale, diversele firme nu au fost niciodată atât de numeroase ca la această ediţie 2010. O analiză de Vasile Damian.
Dacă lumea cinematografului este sub presiune timp de zece zile la Cannes, cea a mărcilor este de-a dreptul în efervescenţă. E adevărat, show-ul le aparţine în mare parte şi lor. Toate personalităţile care urcă pe covorul roşu ce îmbracă celebrele trepte ale Palatului Festivalurilor sunt la rândul lor indirect şi reprezentanţii unor mărci.
Pentru industria modei şi a cosmeticelor, Cannes este un eveniment imposibil de ratat. Mai mult decât atât, rochiilor şi bijuteriilor purtate de un star sau altul, li se adaugă acum ecranele plate agăţate de jur împrejur, băuturile răcoritoare sau nu distribuite în dreapta şi în stânga etc.. San Pellegrino, celebra apă minerală italiană, partener al festivalului pe următorii patru ani a decis de exemplu anul acesta să deschidă o trattoria efemeră, deschisă doar până duminica viitoare. Un spaţiu comercial deschis numai ziua şi accesibil tuturor. Cu această ocazie s-a conceput şi o sticlă specială a cărei etichetă se aseamănă cu o peliculă de film.
Firma de cosmetice l'Oréal, prezentă pe Croazetă deja de 12 ani sau bijutierul Chopard organizează şi ei bineînţeles evenimente mondene de-a lungul festivalului.
În faţa avalanşei de prezenţe la Cannes, greutatea mare va fi să te faci şi remarcat. Lucru esenţial de exemplu pentru mărci