O excepţional de creativă expoziţie, omisă de televiziunile care ar fi avut ce să prezinte de 9 mai, de ziua Europei, strânge roadele, la Galeria Etaj ¾ la Teatrul Naţional din Bucureşti, unui adevărat laborator de identitate vizuală europeană la care au participat studenţi în graphic design şi istoria artei din Olanda, Austria şi România. „Atelier Tipografic 2/ Design/ Politics/ Europe„ cum s-a numit această ediţie a workshop-ului organizat remarcabil, în pofida conjuncturilor, de Conf. univ. dr. Dinu Dumbrăvician, Hans Bocking, Piet Gerards şi Marjan Groot a constituit un formidabil catalizator pentru una dintre cele mai sugestive expoziţii pe această temă prezentate în România.
Designul expoziţiei în sine a mers pe metafora vizuală a unui joc subiacent de cuburi care pot crea structuri, pot construi dar pot duce şi la ziduri care despart. Intens impregantă de un spirit ludic, adesea senin fără a fi superficial, expoziţia prezintă trei teme mari: identitate europeană, identitate naţională şi identitate personală. Între cele mai frumoase şi inventive se află creaţia echipei 3 „Alternative Visual Identity EU” care propune variante pentru un nou logo pentru EU, unul fiind un cerc constituit din sugestia abstractizată a unor steguleţe naţionale în coordonate grafice inteligibile şi cromatică alertă (coordonator, Walter Bohatsch, Austria, artişti, Remko von Berg, Carmina Ungureanu, Luna Al-Mousli). La fel de atractivă este opera echipei 8 care, jucând pe signaletica serviciilor publice dezvoltată pe plan internaţional în anii’70 (mai ales prin eforturile AIGA), creează o „Ode to Freedom”, într-o paletă luminoasă, contemporană, într-un design de literă şi într-o cromatică elegante şi energice. Aici, iniţialele ţărilor şi signaletica amintită, compun un mozaic optic şi dinamic, de alb, negru şi roz pal, ce celebrează una din valorile ce construiesc Uniunea Europ