Piata electronicelor si electrocasnicelor a continuat declinul in primele trei luni ale anului, cu o scadere de 25%, ajungand la 271 de milioane de euro, potrivit studiului realizat de compania de cercetare de piata GfK.
Comprimarea vanzarilor din sector a avut loc in conditiile in care prima parte a anului jucatorii din sectorul de profil apreciau ca exista o scadere de circa 10%, iar tendinta generala ar trebui sa urmeze o stagnare sau o oscilatie de cateva procente.
"Piata totala a fost de 271 milioane euro in primul trimestru al acestui an, cea mai redusa valoare inregistrata de GfK. In timp ce cateva sectoare au prezentat evolutii incurajatoare, altele, precum cel de IT si telecomunicatii, prezinta un declin semnificativ, comparativ cu inceputul anului 2009", arata studiul companiei de cercetare.
Astfel, in primele trei luni ale anului in cazul segmentului de electronice de larg consum, care include televizoare sau console, vanzarile s-au diminuat cu circa 7%, iar in cazul aparatelor foto s-a inregistrat o crestere de 2,5%, pana la o valoare de 9 milioane de euro.
"Pentru finalul anului ne asteptam doar la -5% si sa ne apropiem de nivelul anului trecut. Vorbim de un nivel minimal al pietei. Mai jos nu se poate pentru ca ar insemna sa inceapa sa dispara frigidere din case", a declarat Adrian Olteanu, directorul general al retailerului Flanco.
Unde se pierd banii
In prima parte din 2010 sectorul IT, care reprezinta aproape o treime din valoarea pietei electroIT, a continuat sa raporteze vanzari slabe, cu 38% mai jos fata de primul trimestru al anului trecut, iar vanzarile de terminale GSM si echipamente telecom au fost in continuare in scadere (-34,7%), ajungand la 42 de milioane de euro. "Inseamna ca oamenii cumpara acum doar produsele care s-au defectat. Nu mai cumpara frigider nou pentru ca nu se mai muta, iar piata imobiliara