Elevii din clasa a VIII-a au dat teste practice la matematică. Sursa: Răzvan Vălcăneanţu
Fără sinus, cosinus sau ecuaţii. Aşa a decurs, ieri, proba la matematică din cadrul evaluării naţionale, care le-a pus elevilor de clasa a VIII-a mintea la contribuţie, după cum au apreciat profesorii.
„Proba din acest an a cuprins altfel de exerciţii. Problemele au fost mult mai practice, au respectat într-adevăr modelul testelor internaţionale PISA. Dificultatea a fost medie, dar le-a pus copiilor mintea la contribuţie în alt mod. Un elev care e conştiincios şi care a învăţat poate lua nota 10. Iar un elev de nivel mediu poate lua un 7”, a detaliat profesoara Tina Galaţchi, de la Şcoala nr. 88 din Capitală.
Vizită la patinoar sau la librărie, pe foaia de examen
Cât costă o anumită carte sau cât cheltuie într-o anumită zi - au fost cerinţele a două dintre problemele de algebră pe care le-au primit candidaţii.
„Cât despre geometrie, la una dintre probleme, copiii au primit graficul deplasării unui vehicul şi, pe baza acestuia, trebuiau să calculeze cât timp staţiona vehiculul. Altă problemă le cerea să calculeze distanţa parcursă de un patinator, pe baza figurilor geometrice pe care acesta le forma pe gheaţă”, a exemplificat profesoara Galaţchi.
„Eu la fel am lucrat şi la clasă şi cred că aşa au făcut majoritatea profesorilor de matematică. Noi lucram după culegeri, manualele fiind proaste sau inexistente şi subiectele la examene prea abstracte”, a completat aceasta.
Ca şi în cazul probei la limba română, şi ieri directorii centrelor de examen au trebuit să găsească soluţii pentru a nu perturba cursurile. Cei mai mulţi au luat decizia de a micşora durata orei de curs.
„Conducerea fiecărei unităţi de învăţământ în care se susţine proba este responsabilă pentru stabilirea programului şcolar din ziu