Integrarea noilor operaţiuni a accelerat deprecierea rezultatului EBITDA în primul trimestru
Veniturile, însă, au cunoscut un avans de 13% susţinute de abonamente
Rezultatele Cosmote România au fost în ultimii ani mai slabe decât ale celorlalţi operatori de telecomunicaţii mobile, Orange şi Vodafone, determinate de investiţiile mari efectuate de companie în extinderea bazei de clienţi, în servicii, dar şi altele, însă acum efectele preluării Zapp sunt cele mai puternice.
Profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere şi amortizare (EBITDA), a scăzut în primul trimestru cu 56,3%, faţă de intervalul similar din 2009, la 6,6 milioane de euro, afectat, potrivit raportului financiar aferent, de integrarea operaţiunilor Zapp. Compania mai precizează că, excluzând Zapp, scăderea profitului EBITDA din primul trimestru ar fi de doar 27%, reflectând în principal creşterea cheltuielilor de reţea, dar şi a costurilor de vânzare şi distribuţie. În plus, reducerea puternică a tarifelor internaţionale de interconectare a afectat profitabilitatea.
Veniturile Cosmote România au crescut cu 13,3% în primul trimestru, la 114,8 milioane euro, datorită numărului mai mare de clienţi pe bază de abonament. Compania a înregistrat în primul trimestru al anului trecut venituri de 101,3 milioane euro şi un profit EBITDA de 15,1 milioane euro.
Numărul de clienţi a crescut cu 4% faţă de finele anului trecut
Numărul clienţilor Cosmote România a crescut în primul trimestru la 7,2 milioane reprezentând o creştere de 4% comparativ cu cifra de 6,92 milioane de utilizatori raportată la finele anului trecut. Un procentaj de 21% dintre clienţii companiei sunt în regim postpaid (abonamente). "Creşterea bazei de clienţi postpaid, în special pe segmentul de business, a generat o creştere semnificativă a veniturilor. Numărul clienţilor prepaid (car