Pe străzile aglomerate, noul Volkswagen îşi păstrează toate atuurile şi se strecoară cu rapiditate printre obstacolele citadine.
Fişa de post a ultimilor 20 de ani pentru designerii Volkswagen a cuprins probabil cerinţe clare în privinţa minimalismului, simplităţii şi plictisului, astfel încât produsele VW au reuşit să gloseze timp de trei generaţii de maşini pe aceeaşi formă repetată obsesiv în timp ce concurenţa venea cu maşini din ce în ce mai fistichii.
Un pic de îndrăzneală în design
Totuşi, ceva s-a schimbat în ultimul timp. Dovada este şi noul Polo, care introduce un pic de obrăznicie în ecuaţia designului, cel puţin atât cât să nu strice sobrietatea tipic teutonă. Alături de Scirocco, Passat CC şi Tiguan, noul Polo este un semn clar că ceva bun se întâmplă la nivelul departamentului de design al mărcii VW. Din păcate, stilul jucăuş se opreşte la exterior, căci, o dată ce deschizi uşa, eşti întâmpinat de acelaşi interior tern şi lipsit de orice imaginaţie, disponibil într-o colosală varietate de două (2) nuanţe: negru sau maro. Pentru o maşină care e căutată foarte mult şi de femei, e mult prea puţin!
Numai bun pentru oraş
Din fericire, pe străzile aglomerate noul Polo îşi păstrează toate atuurile, direcţia uşoară şi greutatea redusă a maşinii contribuind la strecurarea cu rapiditate printre obstacolele citadine. Motorul de 1,4 litri 85 CP testat se turează relativ rapid şi îţi permite să iei iniţiativa de la plecarea de pe loc şi până la 60 km/h. Odată scos afară din oraş, Polo rămâne stabil şi pe autostradă, deşi zona de confort se află în limitele legale de viteză. Dacă în mediul urban motoraşul de 1,4 litri se achită de datorie, pe şosea vei fi nevoit să îţi programezi din timp depăşirile sau să rămâi la locul tău, regretând că nu ai luat motorul de 1,2 litri TSI care dezvoltă 105 CP şi este mai sprinţar.