Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a scăzut în T1 cu 25%, la 271 milioane euro
GfK: Creşterea vânzărilor de electrocasnice mari - un vis frumos şi în 2010
Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a scăzut în primul trimestru cu 24,9%, faţă de perioada similară din 2009, la 271 milioane euro, vânzările din sectorul IT&C înregistrând cele mai mari reduceri, iar creşterea pe segmentul electrocasnicelor mari rămâne la nivel de aspiraţie, reiese dintr-un raport de monitorizare al GfK România.
Totodată, reprezentanţi GfK afirmă că nivelul de 271 milioane de euro este cel mai redus de când GfK Temax monitorizează această piaţă. "În timp ce câteva sectoare au prezentat evoluţii încurajatoare, altele, precum cel de IT şi telecomunicaţii, prezintă un declin semnificativ, comparativ cu începutul anului 2009", se mai arată în comunicatul companiei de cercetare.
Electrocasnicele mari au înregistrat anul trecut, de la trimestru la trimestru, o evoluţie echilibrată a vânzărilor, dar în primul trimestru din 2010 lucrurile au început să se schimbe, astfel că piaţa a atins valoarea de doar 58 milioane euro, în scădere cu 13,1%. "Deoarece creşterea pozitivă rămâne o aspiraţie viitoare pentru 2010 - care, din câte se pare, urmează a fi tot un an dificil pentru întreaga ramură - un salt în ceea ce priveşte calitatea este obligatoriu. 2009 a fost un an în care deprecierea preţului a atins un nivel înalt pentru aproape toate produsele din categoria electrocasnicelor mari. Astfel, un an 2010 mai bun ar putea necesita o investiţie în segmentele inovatoare, precum incastrabilele - un segment stabil pe tot parcursul anului 2009 - sau îmbunătăţiri ale caracteristicilor pentru a încetini traiectoria descrescătoare în ceea ce priveşte preţul şi evitarea adâncirii într-o piaţă instabilă", se menţionează în comunicat. În cazul electrocasnicelor mici, au fo