Automobil-clubul german (ADAC) a demonstrat că eficienţa maşinilor electrice poate fi pusă la îndoială prin comparaţie cu un diesel performant. Războiul fondurilor se ascute. Comisia Europeană (CE) a făcut public, la sfârşitul lunii aprilie, un plan pentru promovarea, la nivel european, a proiectului unei reţele de staţii de reîncărcare rapidă pentru maşinile electrice şi stabilirea, până în 2011, a unor standarde tehnice şi de siguranţă comune, aplicabile acesteia. Pla
Automobil-clubul german (ADAC) a demonstrat că eficienţa maşinilor electrice poate fi pusă la îndoială prin comparaţie cu un diesel performant. Războiul fondurilor se ascute.
Comisia Europeană (CE) a făcut public, la sfârşitul lunii aprilie, un plan pentru promovarea, la nivel european, a proiectului unei reţele de staţii de reîncărcare rapidă pentru maşinile electrice şi stabilirea, până în 2011, a unor standarde tehnice şi de siguranţă comune, aplicabile acesteia. Planul face parte dintr-o nouă strategie, care urmăreşte introducerea pe piaţă a mai multor tipuri de maşini ecologice, element considerat vital pentru redresarea sectorului auto şi scăderea dependenţei de produse petroliere. Astfel, va fi promovată dezvoltarea maşinilor eficiente din punctul de vedere al consumului de combustibil - cele electrice şi cele care funcţionează pe bază de gaz, biocombustibili şi hidrogen.
Bani şi interese
Planul CE deschide drumul unor mari companii către fondurile atât de necesare cercetării şi dezvoltării unor noi tehnologii destinate propulsiei electrice. Pe lângă potenţialele fonduri europene, guvernele mai multor state din întreaga lume au demarat deja scheme de finanţare destinate pionierilor în acest domeniu. Numai că banii atrag şi controverse. În ciuda prezentărilor fastuoase de concepte ale unor vehicule electrice care ar putea intra, în viitor, în producţia de serie, măreaţ