Cele două adrese web, www.viziteazaneamt.ro şi www.visitneamt.com, par făcute de amatori şi sunt greu de găsit de potenţialii turişti.
Convinşi că vor atrage mii de vizitatori, şefii judeţului nu s-au uitat la bani atunci când au comandat două site-uri de promovare turistică. Rezultatul? La o simplă căutare folosind celebrul motor Google, cele două site-uri ale CJ apar abia pe a şaptea pagină din lista de rezultate. Alte pagini similare, multe gratuite, apar printre primele afişări.
„Puteau să facă unul singur cu aceeaşi bani“
CJ a plătit pe cele două site-uri 50.000 de lei, adică echivalentul a 15.000 de dolari. Verdictul analiştilor de web este năucitor. Potrivit site-ului independent Websiteoutlook, www.viziteazaneamt.ro este estimat la 2.905,4 dolari.
Al doilea site, www.visitneamt.com, este de fapt o clonă în limba engleză a primului. Acest detaliu, spun specialiştii, arată faptul că şefii CJ fie au fost păcăliţi, fie au risipit banii cu bună ştiinţă. „Al doilea site este în plus. Puteau să facă unul singur, cu opţiunea de alegere a limbii. Îi costa mult mai puţin“, susţine Sergiu, administratorul site-ului gratuit „Piatra Neamţ cultural“. Acesta mai spune că autorii nu şi-au bătut deloc capul. „A downloadat gratis o temă Wordpress pe care şi-a pus semnătura ca fiind munca sa şi a «vândut-o» instituţiei pe o sumă fabuloasă, şi încă de două ori“, subliniază Sergiu.
„S-a meritat efortul“
Cel care semnează ca realizator paginile plătite de CJ, Toma Bonciu, susţine că preţul e justificat de numărul mare de materiale folosite. „Toate materialele de promovare sunt realizate de firma TDM COMP SRL: texte în limbile română şi engleză, poze şi filme. Până în acest moment au fost realizate aproximativ 1.000 de fotografii, pe obiective turistice şi trasee montane, 50 de filme în format HD şi aproximativ 400 de materiale t