In pofida recesiunii, UniCredit Tiriac Bank a reusit sa isi majoreze soldul creditelor acordate in primul trimestru cu 5% in lei, pana la 12,7 miliarde de lei (circa 3 mld. euro). Calculata in euro, cresterea ar fi fost chiar mai mare, de 8%, dinamica fiind influentata de miscarea de apreciere a leului din primul trimestru. La nivelul pietei, creditul neguvernamental a inregistrat in primele trei luni o scadere marginala, calculata in lei.
Din toamna trecuta, UniCredit vinde credite de consum prin intermediul diviziei specializate UniCredit Consumer Financing, acestea fiind inregistrate separat. Banca a sustinut vanzarile prin derularea mai multor promotii.
In ciuda cresterii creditelor, activele UniCredit Tiriac Bank au stagnat in trimestrul I la 20 mld. lei (5,1 mld. euro).
In acelasi timp, depozitele atrase de la clientela au scazut cu 5% in lei, pana la 10 mld. lei (2,4 mld. euro) pe parcursul primului trimestru. Raportul credite/depozite s-a deteriorat din nou la 127%, fata de 108% la sfarsitul lui 2009. Reprezentantii bancii precizeaza ca scaderea soldului depozitelor este distorsionata si de evolutia cursului (in euro scaderea a fost de sub 2%).
UniCredit Leasing si UniCredit Consumer Financing, doua dintre diviziile specializate ale grupului UniCredit, au cumulat o pierdere de 3,7 mil. lei (0,9 mil. euro) in primul trimestru.
In timp ce banca a realizat un profit net de 64 mil. lei, rezultatul net consolidat cu cele doua subsidiare a fost de 60,3 mil. lei (14,7 mil. euro), potrivit datelor publicate ieri.
Reprezentantii bancii nu au oferit precizari privind rezultatele celor doua subisidiare.
UniCredit Consumer Financing a fost lansata la sfarsitul lui 2008, fiind inca in dezvoltare, in timp ce pe leasing afacerile companiilor din domeniu au fost lovite de problemele intampinate de clienti la plata ratelor.
Cele do