Eroul lui Ridley Scott, care a deschis ieri festivalul de pe Croazetă, joacă alba-neagra, îşi îmbărbătează oamenii făcând referiri la posteriorul regelui Franţei şi fură bijuterii, grâu şi identităţi. Sursa: Reuters
Festivalul de la Cannes avea o tradiţie de deschidere cu filme care îţi iau ochii, dar nu şi minţile; iar mizând pe „Robin Hood”, de Ridley Scott, pentru inaugurare, nu se dezminte decât pe jumătate. E drept, star powerul peliculei e covârşitor (Russell Crowe, Cate Blanchett, Max von Sydow, William Hurt şi Mark Strong), coregrafia secvenţelor de luptă (CGI, cum altfel?) copleşeşte, însă lungmetrajul pierde spectatorul în ciuda ritmului frenetic de acţiune.
MULTIMEDIA VIDEO evz.roVezi mai multe Premiera filmului Robin Hood
Injecţia cu adrenalină pare un paravan pentru o peliculă care, în afara unui Robin Hood reinventat la un nivel superficial şi chiar şi acolo cu clişee bătătorite, precum trauma din copilărie, şi o lume medievală în care luptele se dau ca în al Doilea Război Mondial - francezii invadează Anglia cam ca Aliaţii, Normandia -, nu are nimic de spus.
Intrigă telenovelistică
Ajunge să ştii că unul dintre punctele forte ale lungmetrajului îl constituie un concurs de armuri ude (Blanchett pierde prima!) ca să realizezi subtilitatea scenariului la care, de altminteri, au lucrat trei oameni, Brian Helgeland fiind cel mai cunoscut dintre „scribi” („Green Zone”, „Pus pe jar” şi „Misterele fluviului”).
Principalul său aport constă într-o răsturnare de situaţie: Robin Longstride (Crowe), un arcaş de rând, îi fură identitatea lui Sir Robert Loxley, devenind astfel soţul lui Lady Marion Loxley (Blanchett) şi fiul lui Sir Walter (Max von Sydow), o impostură menţinută cu acordul acestora din urmă.
Intenţia lui Ridley Scott ar fi fost să realizeze un antierou, numai că acest Robin Hood bat