Sub sloganul „Filme scurte cu bătaie lungă", weekendul trecut s-a desfăşurat la Timişoara Festivalul Internaţional de film Timishort, „născut" la o cafea, după cum a afirmat Andreea Dincă (director executiv), care a adus pe marile ecrane scurtmetrajul.
Deşi vorbim despre cea de-a doua ediţie, Timishort 2010 s-a diversificat, pe parcursul celor patru zile de festival fiind propuse diferite scurtmetraje prezentate în mai multe secţiuni, dintre care două competiţionale. Vedeta evenimentului a fost Videorama, secţiunea nou-nouţă dedicată producţiilor experimentale şi artei video. Ideea s-a născut anul trecut, la prima ediţie, când în competiţia oficială a fost inclusă şi producţia „Coagulate", semnată de Mihai Grecu. Complet diferit de restul filmelor şi oarecum stingher în competiţie, „Coagulate" i-a convins pe Paul Negoescu şi Mihai Fulger (selecţionerii Timishort) ca anul acesta să dedice o secţiune acestor producţii experimentale, prea puţin cunoscute şi promovate în România. În 2010, Mihai Grecu a revenit la Timishort cu „Centipede Sun", scurtmetrajul experimental care a câştigat premiul secţiunii „Videorama". Această a doua competiţie, desfăşurată în paralel cu cea oficială şi cu juriu separat, va rămâne în programul Timishort, organizatorii intenţionând, prin Videorama, să transforme oraşul Timişoara în cel mai important punct pe harta filmului experimental din ţară.
Ca şi ediţia anterioară, la Timishort 2010, s-au înscris în competiţia oficială 16 scurtmetraje, de ficţiune şi documentare, majoritatea proiectate în premieră în România, dintre care patru semnate de tineri regizori români. „Incident lângă o bancă" (Ruben Östlund, Suedia) şi „Coborârea" (Shai Mizinsky, Israel) sunt producţiile care au împărţit anul acesta marele premiu Timishort, ambele producţii fiind prezentate pentru prima dată în România. „Incident lângă o bancă", sc