Trei ministri ai Transporturilor, Gheorghe Dobre (PD-L), Ludovic Orban (PNL) si Radu Berceanu (PD-L), au avut pe mana in perioada 2005-2009 12,8 mld. euro, dintre care peste jumatate, circa 7,2 mld. euro, au fost alocate pentru investitii in infrastructura de drumuri si cale ferata. Rezultatul? Au fost construiti doar 109 km de autostrada, iar calea ferata a fost neglijata fiind reabilitata doar 5% din lungimea totala.
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale a cheltuit in perioada 2005-2009 circa 7 mld. euro pentru constructia de autostrazi, centuri ocolitoare si reabilitarea de drumuri nationale, insa rezultatele au fost sub asteptarile constructorilor. Valoarea de 7 mld. euro cuprinde lucrarile de intretinere, reparatie, reabilitare, constructie de drumuri si autostrazi, restul de 200 mil. euro fiind pentru investitii in infrastructura de cale ferata.
Luand in calcul un pret mediu de 10 mil. euro/km pentru autostrazi, de 3 mil. euro pentru centuri ocolitoare si de 600.000- 700.000 euro/km de drum national reabilitat, ceea ce s-a finalizat in perioada 2005-2009 ar fi putut fi realizat cu doar 2 mld. euro.
Chiar daca rezultatele nu s-au vazut in numarul de kilometri de drumuri si cale ferata reabilitati sau finalizati, cifrele de afaceri ale principalilor constructori de drumuri s-au dublat sau au crescut de 10 ori in perioada 2005-2009. Romstrade (detinuta de Nelu Iordache), Spedition UMB (detinuta de Dorinel Umbrarescu) sau firme straine precum Strabag (Austria) sau Bechtel (SUA) au inregistrat avansuri puternice ale businessurilor pe baza contractelor castigate cu statul.
Constructorii considera ca s-a facut risipa de bani in infrastructura pentru ca multe din achizitiile publice au plecat de la un anumit pret si apoi contractele au fost majorate prin contracte aditionale, ajungand astfel la valori peste media european