Principalele 20 de reţele comerciale din România operează, în prezent, 688 de magazine. Dacă în 2009 au fost deschise 124 de unităţi, anul acesta, numărul inaugurărilor se va reduce cu circa o treime. În toamna lui 2008, oficialii reţelei de hipermarketuri Cora anunţau planul de a deschide patru unităţi în următoarea perioadă, în Bucureşti, Piteşti, Constanţa şi Galaţi. Până acum, doar magazinul din Capitală a devenit realitate. În vara lui 2008, austriecii de la Kr
Principalele 20 de reţele comerciale din România operează, în prezent, 688 de magazine. Dacă în 2009 au fost deschise 124 de unităţi, anul acesta, numărul inaugurărilor se va reduce cu circa o treime.
În toamna lui 2008, oficialii reţelei de hipermarketuri Cora anunţau planul de a deschide patru unităţi în următoarea perioadă, în Bucureşti, Piteşti, Constanţa şi Galaţi. Până acum, doar magazinul din Capitală a devenit realitate. În vara lui 2008, austriecii de la Krammer&Wagner vorbeau despre 370 de milioane de euro investite în trei parcuri comerciale, la Arad, Constanţa şi Bucureşti. Principalul chiriaş ar fi trebuit să fie, în toate cazurile, hipermarketul Auchan. Dacă proiectul de pe malurile Dâmboviţei a fost inaugurat conform planificării, celelalte două investiţii, programate pentru deschidere în perioada noiembrie 2009-martie 2010, au fost trase pe linie moartă. Nici Selgros nu şi-a respectat în întregime planurile pentru 2009: din cele două magazine prevăzute şi-a deschis porţile doar cel situat între cartierele Drumul Taberei şi Militari din Bucureşti.
Exemplele de mai sus sunt relevante pentru modul în care a evoluat retailul autohton de la venirea crizei. Potrivit Colliers, numai 13% din spaţiile comerciale care ar fi trebuit livrate în afara Bucureştiului în 2009 au fost într-adevăr finalizate, în timp ce în Capitală, procentul proiectelor aduse la bun sfârşit a fost mul