Billa, cel mai mare operator de supermarketuri de pe piata, a avut vanzari de 288 de milioane de euro anul trecut, in scadere cu 11% fata de 2008, potrivit datelor furnizate de companie.
Afacerile in lei au avut o crestere usoara, de 2,5%, in conditiile in care retailerul a deschis anul trecut 9 magazine noi, ducand reteaua la un numar total de 43 de locatii.
Germanii de la Billa, divizie a grupului de comert Rewe, au ramas astfel pe primul loc pe piata locala a supermarketurilor, inaintea retailerului Delhaize le Lion - operatorul Mega Image - si a francezilor de la Carrefour Market. Vanzarile Delhaize pot fi estimate la 150 mil. euro la nivelul lui 2009, in timp ce afacerile diviziei locale de supermarketuri a Carrefour pot fi estimate in jurul a 100 mil. euro.
Rezultatele financiare pe 2009 comunicate de operatorul Billa mai arata o scadere a profitului net de 18% in lei fata de anul anterior, pana la 31,4 mil. lei (7,5 mil. euro). Exprimat in moneda europeana, profitul s-a redus la jumatate.
Anul trecut, grupul Rewe a investit circa 9 mil. euro in expansiunea retelei Billa la nivel local, potrivit estimarilor ZF. Operatorul a mers pe formate de magazine de 1.000 de metri patrati in 2009, cu o suprafata la jumatate fata de unitatile inaugurate in primii ani de operare pe piata, si a vizat aproape numai orase din provincie.
In ultimii doi ani, diminuarea unor spatii de vanzare operate de Billa, prin remodelarea supermarketurilor, a adus insa retailerului venituri suplimentare din chirii, prin atragerea retelei de magazine electrocasnice Altex sau a lantului de restaurante fast food Mc Donald's in locatiile sale.
In ciuda reducerii profitului in 2009, compania germana a anuntat pentru acest an cel mai mare buget de expansiune de pe piata supermarketurilor, avand planificate 20 de deschideri de magazine si aproximativ 1.000 d