Intr-un domeniu rigid precum cel financiar, se pare ca putina poveste si un strop de glamour fac bine la profit. Cel putin asa demonstreaza evolutia cardurilor premium, cel mai stralucitor instrument de plata din portofoliul bancilor.
Dupa lansari ca Noir, cardul emis de BRD-GSG pe platforma World Signia si destinat unui segment atent selectionat din portofoliul bancii sau Platinum MasterCard de la Intesa Sanpaolo Bank care a mizat si pe de-signul special din fibra de carbon, segmentul cardurilor premium pune din ce in ce mai mult accent pe life-style.
Programul MasterCard Elite, imaginat ca un concept prin care posesorii de carduri premium au acces la reduceri la jucatori din zona shopping, health & fitness si gourmet, ofera mai nou acces la bilete VIP la Opera.
"Evolutia a fost pozitiva pe segmentul cardurilor premium in anul 2009. Semnalele pe care le primim din partea institutiilor financiare ne incurajeaza sa credem ca si in 2010 acestea vor lansa noi programe de carduri premium", spune Denisa Mateescu, general manager MasterCard Europe pentru Romania si Regiunea Balcanilor.
In general, cardurile premium sunt destinate clientilor cu venituri mari si celor care calatoresc mult. In cazul MasterCard acestea pot fi Gold, Platinum si World Signia, toate fiind prezente si in portofoliile bancilor din Romania.
Accesul la un astfel de card este arbitrat de banca, atat in ceea ce priveste venitul, cat si cheltuielile. In general, libertate totala poate fi obtinuta in cazul cardului World Signia, pentru care, dupa cum explica Denisa Mateescu, bancile nu impun limite in privinta cheltuielilor.
"De altfel, acest card mai are o particularitate: de obicei, nu poate fi solicitat de un potential beneficiar, ci invitatia vine din partea bancii", conchide managerul.
Intr-un domeniu rigid precum cel financiar, se pare ca putina poveste si un