Afacerile Teraplast din primul trimestru al acestui an au avansat cu 14%, la 34,36 milioane lei, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2009, în ciuda condiţiilor dificile din piaţa de instalaţii şi construcţii, potrivit unui comunicat de presă al companiei. Această creştere a fost susţinută de avansul volumelor vândute pe de o parte, iar pe de altă parte, de majorarea preţurilor.
În aceeaşi perioadă, profitul net a scăzut cu 4%, la 2,47 milioane lei, iar investiţiile companiei cu 67%, ajungând la 2,2 milioane lei, fiind orientate către dezvoltarea Parcului Industrial Teraplast, din Sărăţel, judeţul Bistriţa-Năsăud şi extinderea portofoliului de sisteme.
În primul trimestru din 2009, procesatorul de PVC a avut afaceri de 30,26 milioane lei, un profit net de 2,47 milioane lei, iar investiţiile au fost de 6,6 milioane lei.
"Aşa cum ne-am aşteptat, primele trei luni ale anului au fost extrem de dificile pentru business, din cauza întârzierilor cu care s-au făcut plăţile pentru proiectele publice deja realizate, a lipsei de finanţare din partea instituţiilor bancare pentru proiectele private, a dificultăţii cu care instituţiile statului au accesat cofinanţarea pentru proiectele publice, dar şi din cauza condiţiilor meteorologice, iarna din 2010 fiind mai lungă şi mai geroasă decât cele din anii precedenţi. Cu toate acestea am reuşit ca în primele trei luni din 2010 să obţinem rezultate mai mari cu 14% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Mai mult decât atât, ca urmare a programelor de investiţii derulate în ultimii trei ani Teraplast deţine un nivel ridicat de competitivitate", a declarat Florin Urîte, director general Teraplast.
Totodată, EBITDA (câştigurile înainte de dobânzi, impozite, depreciere şi amortizare) a scăzut cu 18%, de la 5,1 milioane lei, în trimestrul 1 din 2009, la 4,18 milioane lei, în primele 3 luni din acest an.