Anul acesta, la Timishort , locul I (Cel mai bun film de scurt-metraj) a fost impartit de primii doi ursi berlinezi ai iernii 2010, aur si argint pentru Coborirea (regia Shai Miedzinski) si Noapte buna (regia Valerie Rosier). Orice ghid turistic despre Romania va informa calatorii ca au sansa sa viziteze o tara a festivalurilor. Google spune Cerbul de aur, festivalul romanesc de salsa, George Enescu, Chitara clasica, jazz, Avram Goldfaden, muntele Gaina. Saptamina trecuta, Timishort la Timisoara, acum Festivalul Filmului European la Bucuresti, intre 20-23 mai in Iasi, apoi TIFF la Cluj intre 28 mai - 6 iunie. Luna asta se practica turismul festivalier. Cuvintele nu se schimba, - "film" si "festival" suna la fel de des ca "Buna, ce faci? Bine, tu?". Timishort e un festival de scurt-metraje mai tinar decit colegul sau Next. Anul acesta la a doua editie, el are o fata publicitara cool, facuta de tineri mai tineri decit mine, in echipe mici, cu voluntari si filme bune, cistigatoare prin alte parti mai faimoase. Alaturi de selectia riguroasa pe considerente de palmares, Timishort a introdus si o sectiune aparte a filmelor experimentale, Videorama. Desi conceptul exista si la Cluj (sectiunea Umbre, dedicata filmelor mai "ciudate"), acolo se pierde intre premierele romanesti si lung-metrajele internationale mai asteptate, conservind de o maniera auto-ironica statutul marginal al scurt-metrajelor alese. Timishort a impus o egalitate binevenita intre naratiune si experiment, completind selectia printr-o privire inapoi, la recentul trecut al scolilor de film. UNATC, FAMU (Praga) si HFF (Berlin) sint bloc-starturi creative extrem de interesante pentru un public curios sa descopere imaturitatea talentelor neconfirmate sau realizari profesioniste timpurii. In ce-i priveste pe cinefili, asadar, selectia nu a lasat nimic de dorit. Timisoara in mai e o destinatie turistica demna de