Chiar dacă în platou au bătut palma cu milionarii, în viaţa reală micii antreprenori au rămas cu buza umflată. De vină ar fi condiţiile impuse de „lei”. Sursa: Arhiva EVZ
Arena leilor”, aflată la un nou sezon pe TVR 2, face o echilibristică delicată între conceptul economic „business-angel” şi convenţiile unui scenariu regizat într-un studio, în care nu tot ce pare adevărat se întâmplă şi în realitate. Au fost 69 de câştigători ai ediţiilor difuzate până acum, dar numai 5-6 dintre aceştia au ajuns să şi negocieze concret derularea unei afaceri.
Deşi emisiunea îi face să simtă gustul victoriei, ei află de fapt că nu tot ce zboară se mănâncă. Investiţia promisă, de maximum 100.000 de euro, foarte rar ajunge să se materializeze.
Afaceristă în Italia
Valentina Ciobănescu a fost câştigătoarea ediţiei 44 şi „a devenit”, potrivit prezentării de pe site-ul TVR, partener de afaceri cu doi investitori din Arena, Radu Ioan Tudorache şi Mirela Roşca. Aceştia au preluat 60% din afacere, investind împreună 60.000 de euro. „Din 2007, mă ocup de credite cu BRD în România şi cu Unicredit în Italia. Îmi doream să mă extind prin deschiderea a 120 punte de lucru, să angajez personal românesc şi să lucrez cu toţi străinii din Italia”, a mai declarat aceasta.
S-a înscris on-line la emisiune, la îndemnul unuia dintre angajaţii săi. „Mi-au pus destul de multe întrebări la telefon pentru a se lămuri despre ce anume era vorba şi au luat apoi decizia să vin la preselecţie. M-au chemat şi la înregistrarea emisiunii, spunându-mi să pregătesc un plan de afacere pe care să-l prezint şi pe care să-l susţin”, povesteşte aceasta.
„După concurs, am avut două întâlniri cu doamna Roşca la firma dânsei. Am avut împreună cu ea două contacte cu reprezentanţii a două bănci, pentru a semna contracte de colaborare, dar nu mi-au convenit co