Reclama a fost dintotdeauna sufletul comerţului. Anunţuri frumos creionate, cu imagini sugestive în chenare decorative, atrăgeau atenţia din paginile ziarelor sau revistelor de la 1929.
Pagini îngălbenite de vreme, adunate într-o copertă care abia mai reuşeşte din cauza anilor care au trecut peste ea să le susţină, sunt o frumoasă incursiune în lumea reclamelor de altădată.
Creionate în peniţă, atrăgând atenţia prin caracterele mari ale literelor, dar şi prin simplitatea limbajului, ele se strecurau prin colţuri de pagini, lângă un material de genul „Reţetele profesorului Branderine - prafuri miraculoase pentru lecuirea soţilor, cari nu sunt destul de atenţi şi drăgăstoşi faţă de soţii“. Dacă un astfel de titlu nu atrăgea sau conţinutul lui nu părea interesant, cititorul era recompensat cu o reclamă scurtă. „Cel mai nou model de Gramofon portativ «Odeon». Căptuşit în interior cu imitaţie de piele de căprioară, separat o îmbrăcăminte de pânză solidă impermeabilă, cu colţuri de piele. Reproducere foarte naturală lipsită complect de sunete metalice. Construcţie elegantă şi extrem de solidă. Lei 6.500 împreună cu 10 cântece (5 plăci) plătibil în 6 rate lunare“.
Ultima menţiune - „plătibil în rate“ - anunţa, se pare, sezonul cumpărăturilor într-un sistem atât de popular cu puţin timp în urmă şi în epoca noastră.
De „înlesniri de plată“ puteai beneficia şi dacă treceai Pragul „Protezei dentare“. Aşa, cel puţin, suna anunţul:
„Îngrijiţi-vă dinţii la Proteza dentară
Dentişti asociaţi
Extracţii, plombe, dinţi artificiali în toate sistemele
Preţuri moderate. Înlesniri de plată“.
Vânzări în rate erau şi la „Magazinul special de gramofoane şi plăci“, cel mai bine asortat magazin, cu preţuri ieftine, unde zilnic sosesc noutăţi şi, bineînţeles, unde „Se vinde şi în rate“.
„Nimic nu e nou sub soare“, spune o veche vorbă