În primele patru luni ale anului, 233 de persoane au murit şi alte 625 au fost grav rănite pentru că nu au purtat centura de siguranţă. Poliţiştii de la Direcţia Rutieră susţin că centura de siguranţă creşte gradul de supravieţuire, în caz de accident grav, de la 40% la 60%.
Cel puţin o persoană a murit, în fiecare zi a acestui an,iar alte cinci au ajuns în stare gravă la spital, în urma accidentelor rutiere, din cauza nepurtării centurii de siguranţă.
Mai citiţi şi:
Constanta: Două accidente rutiere au blocat traficul în judeţ
Hunedoara ocupă primul loc la scăderea accidentelor grave petrecute în aprilie
Inspectorul Augustin Căpâlnaş, de la Direcţia Rutieră, a declarat pentru „Adevărul" că „centurile şi tetierele maşinii nu sunt întotdeauna confortabile pentru şoferi şi pasageri, dar trebuie ţinut cont că acestea au fost proiectate pentru a salva viaţa".
Pericol şi la viteză redusă
„Românii nu conştientizează pericolul la care se expun atunci când nu poartă centurile de siguranţă, în timp ce se deplasează cu autovehiculul, dar se pot totuşi educa".
Chiar dacă ştiu că amenda este destul de mare, între 120 şi 180 de lei, din comoditate sau inconştienţă, şoferii care circulă pe străzile româneşti nu utilizează acest element de siguranţă.
Şeful Serviciului Evaluare şi Cooperare Interinstituţională, din cadrul Direcţiei Rutiere, comisarul-şef Costin Tătuc a explicat pentru „Adevărul" că „portul centurii se justifică nu numai în caz de impact violent.
Studiile relevă faptul că, în cazul unui accident produs la o viteză relativ redusă, de aproximativ 45 de kilometri la oră, persoanele aflate în autoturisme, fără centură de siguranţă, pot fi aruncate în afară cu o forţă de 30 de ori mai mare decât greutatea proprie". Mai mult, în cazul în care printre pasageri există copii mici, aceştia