La Forumul Educaţiei, specialiştii au căutat soluţii pentru asigurarea lefurilor profesorilor sau îmbunătăţirea infrastructurii. Sursa: Adrian Scutariu
Fonduri europene pentru infrastructură, firme care să se implice în viaţa şcolii din care îşi vor recruta angajaţii, mai mulţi consilieri şcolari care să ţină în frâu fenomenul violenţei din şcoli, o specializare mult mai bună a profesorilor, dar şi salarii pe măsură. Acestea sunt câteva dintre propunerile pe care le-au adus experţii în educaţie după cele trei zile de dezbateri din cadrul Forumului Educaţiei 2010.
Relaţia profesor-elev „a îngheţat” de la domnul Trandafir încoace
În fiecare zi a forumului care s-a încheiat ieri, evenimentul a adunat profesori, elevi, studenţi, dar şi specialişti din Olanda, Finlanda sau Statele Unite ale Americii. Toate iniţiativele strânse vor ajunge şi pe masa ministerului, sub forma unor proiecte. Unul dintre ele ar fi privatizarea şcolilor. „Guverne din întreaga lume încurajează forme variate de privatizare a şcolilor publice, prin contopirea elementelor birocraţiei publice şi întreprinderile private”, a arătat preşedintele executiv Erudio, Cosmin Alexandru.
O altă temă care a stârnit dezbateri aprinse a fost „Paradigma relaţiei profesor- elev”. „De la domnul Trandafir încoace, legătura dintre elevi şi profesorii lor a fost arareori în atenţia factorilor de decizie din viaţa şcolii. (...) De cele mai multe ori, sociologii şi psihologii vin în întâmpinarea acestor cazuri izolat, când în presă apar cazuri de violenţă în care fie un profesor a bătut crunt un elev, fie un elev a băgat în spital un profesor”, i-a provocat pe cei prezenţi la discuţii Ema Pendiuc, jurnalist TVR3 şi moderatoarea workshopului.
Soluţia pentru multe dintre aceste probleme stă într-o finanţare corespunzătoare a sistemului edu caţional. „Studii realizat