Cele doua filme romanesti prezentate pana acum la Cannes se bucura de cronici preponderent pozitive in presa straina de specialitate. Aseara a avut loc si petrecerea romaneasca, de la care echipa filmului "Aurora" a lipsit, fiind prezenta la propria-i petrecere. Ceilalti romani de la Cannes s-au intretinut la un pahar de vin la restaurantul Rado Plage, in timp ce afara se umpleau saci cu nisip pentru a preveni efectele unei a doua furtuni, dupa cea de saptamana trecuta.
"Impresionante filmari din mana si o superba folosire a ecranului lat" sunt in opinia revistei "Variety" cele mai notabile elemente ale filmului lui Radu Muntean, "Marti, dupa Craciun". Cronica semnata de Jay Weissberg mai remarca "dialogurile exceptional de naturaliste", desi cam multe, imaginea remarcabila a lui Tudor Lucaciu, precum si "excelentul mestesug" care recomanda filmul pentru selectionerii festivalurilor.
"Asa cum a facut si in Boogie, Muntean se rupe de perceptia generala asupra filmului romanesc, oferind solide personaje middle-class ale caror vieti sunt cu nimic diferite de cele ale majoritatii europenilor. Acest lucru creeaza o universalitate fericita, care ii permite autorului sa gaseasca un sol fertil intr-un mediu banal, prin povestea unui barbat obisnuit care se intreaba daca (si cum) sa-si schimbe viata" - Jay Weissberg, Variety.
Pentru Jay Weissberg, cea mai reusita scena a filmului e cea a marturisirii, chiar daca ea se petrece la o ora dupa ce incepe filmul, remarcand felul in care Muntean "sustine scena, fara sa taie, coregrafiind posturile cuplului si respectand profilurile si, respectiv, lumina, dandu-le in aceleasi timp ocazia actorilor sa-si gaseasca ritmul."
Nemultumirea lui Jay Weissberg se refera la faptul ca personajul lui Mimi Branescu nu e suficient de bine construit si ca Muntean nu s-a concentrat mai mult pe cele doua