Probleme majore, la mai puţin de o săptămână de când s-au schimbat traseele microbuzelor ce asigură transportul în comun în regim maxi-taxi. O parte din maşini deja nu-şi mai respectă traseul, în urma controalelor celor de la Autoritatea Rutieră Română din...Brăila
Incredibil, atunci când s-au acordat licenţele pentru maxi-taxi, s-au omis amănunte extrem de importante care acum prelungesc haosul în transportul în comun. Nimeni nu s-a gândit că pentru doar câteva sute de metri din traseu este nevoie de banala rovignetă!
La Real, stop joc!
De ieri, şoferii de pe maşinile care erau obligate să-i deservească pe locuitorii cartierului „Dimitrie Cantemir", refuză să mai ajungă până în zona respectivă. Şi-au scurtat traseul, capătul acestuia fiind acum la Real. De acolo, retur.
Decizia a fost luată în urma controalelor efectuate ieri de Autoritatea Rutieră Romănă (ARR) Brăila şi Poliţia Rutieră din judeţul vecin.
Imediat după trecerea podului peste Siret, se intră pe teritoriul judeţului Brăila, implicit şi în zona de competenţă a celor două instuţii amintite. Cum de acolo şi până în cartierul „Cantemir" este vorba de drum naţional, apare obligativitatea maşinilor de a avea rovignetă. Cum toată lumea a neglijat acest aspect, majoritatea şoferilor a fost în postura de a fi amendată, pentru că nu avea aşa ceva.
O altă obligativitate impusă de legislaţie pe drumurile naţionale este ca maşinile de transport persoane cu mai mult de nouă locuri să fie dotate cu limitator de viteză şi tahograf, un dispozitiv care înregistrează activitatea şoferilor - durata de conducere şi timpii de odihnă.
Un tahograf bunicel costă în jur de 2.500 lei, la care se adaugă cardurile pentru şoferi, 300 lei bucata. Cu toate consumabilele, se ajunge la costuri doar cu tahograful de aproape 1.000 de euro.
Traseele afectate sunt 62 (Cantemir - Piaţă