Faţă de primul trimestru din 2009 cifra de afaceri a companiei a crescut cu 33 de procente
Grupul păstrează o atitudine prudentă faţă de perspectivele pieţei din România
Grupul farmaceutic A&D Pharma a înregistrat, în primele trei luni ale acestui an o creştere de 33% a cifrei de afaceri, faţă de intervalul precedent din 2009, la un nivel de 150 milioane euro, rezultat susţinut de performanţele diviziilor de distribuţie şi retail, potrivit reportului financiar aferent remis de companie Bursei din Londra. Compania înregistrată în Olanda, care deţine cea mai mare parte a activităţilor în România, a avut în trimestrul întâi din 2009, vânzări nete de 113,2 milioane de euro.
Raportate în lei, afacerile A&D Pharma au consemnat o creştere de 28% în intervalul analizat, de la 482,7 milioane lei la 619,5 milioane lei. Compania acuză în continuare condiţii economice dificile şi îşi menţine atitudinea "foarte prudentă" privind perspectivele pieţei farmaceutice româneşti în 2010. Cursul mediu de schimb a fost de 4,13 lei în primul trimestru al acestui an, faţă de 4,27 lei în aceeaşi perioadă a lui 2009.
"Distribuţia" a crescut cu 56 procente la peste 77 milioane de euro
Vânzările diviziei de distribuţie au crescut cu 56%, de la 77,3 milioane euro la 120,8 milioane euro, iar cota de piaţă a companiei pe acest segment a crescut uşor, de la 18,1% la 18,8%, potrivit raportului. "Creşterea pe acest segment a fost limitată, deoarece autorităţile române au menţinut iniţial bugetul pentru reţete la acelaşi nivel ca în 2009. Totuşi, începând de la 1 aprilie 2010, preţurile pentru reţete au fost actualizate, ceea ce ar trebui să acţioneze în beneficiul segmentului", se spune în document. Pe retail, unde compania deţine lanţul de farmacii Sensiblu, cifra de afaceri a A&D Pharma a crescut cu 32% în euro şi cu 27% în lei, de la 43,8 milioane euro la