* Investiţii majore care depăşesc 50 milioane euro
* În prezent, 70% din producţie este exportată, în principal către pieţele europene
"Arctic" a aniversat la finalul săptămânii trecute 40 de ani de activitate şi reprezintă unul dintre cele mai prezente branduri româneşti din casele românilor, peste 80% dintre familiile din România având un produs ce poartă această marcă. În plus, "Arctic" este astăzi un brand cu notorietate 100%.
Fabrica de la Găeşti este o fabrică de nivel european. Datorită investiţiilor din ultimii ani şi a implementării sistemului de management al producţiei Total Productive Maintenance (TPM), capacitatea fabricii s-a mărit de aproximativ trei ori, în prezent fabricându-se anual aproximativ 1.500.000 de aparate frigorifice.
Cota de piaţă "Arctic" a fost la sfârşitul anului 2009 de 35,3%, volumul total al vânzărilor depăşind 1.400.000 de unităţi. Compania "Arctic" face parte din grupul Arçelik, al treilea jucător pe piaţa de electrocasnice la nivel european, şi este prezentă pe piaţa din România cu două branduri: Arctic şi Beko.
Levent Çakiro-lu, Preşedinte al Grupului de Produse pentru Folosinţă Îndelungată Koç Holding şi CEO Arçelik, a declarat: "Compania Arçelik a pus întotdeauna un mare accent pe investiţii în Româ-nia. Arctic este una dintre cele mai importante investiţii Arçelik în străinătate. Odată cu achiziţionarea Arctic am devenit acţionarul principal al celei mai importante companii producătoare de electrocasnice din România. Am consolidat poziţia Arctic pe piaţă prin investiţii majore care depăşesc 50 milioane euro. Ca rezultat al acestor investiţii, capacitatea de producţie a fabricii Arctic Găeşti s-a triplat, ajungând la 1,5 milioane de unităţi anual. Folosind tehnologii de producţie avansate şi beneficiind de transfer de know-how, precum şi noi investiţii, fabrica Arctic a evoluat foarte mult, de