Obişnuinţa de a pune un croissant lângă cana de cafea a creat şi în România, încet, dar sigur, o piaţă estimată la circa 40 de milioane de euro. Investiţiile tind să se precipite, dar din vina cui? Dragoş Petrescu, deţinătorul reţelei de restaurante City Grill, şi Remus Nica, proprietarul pubului Vintage şi unul dintre foştii acţionari ai restaurantelor Grandeur, au decis că acum este momentul cel mai potrivit pentru a intra pe una dintre cele mai promiţătoare pieţe, ce
Obişnuinţa de a pune un croissant lângă cana de cafea a creat şi în România, încet, dar sigur, o piaţă estimată la circa 40 de milioane de euro. Investiţiile tind să se precipite, dar din vina cui?
Dragoş Petrescu, deţinătorul reţelei de restaurante City Grill, şi Remus Nica, proprietarul pubului Vintage şi unul dintre foştii acţionari ai restaurantelor Grandeur, au decis că acum este momentul cel mai potrivit pentru a intra pe una dintre cele mai promiţătoare pieţe, cea a produselor de panificaţie şi a patiseriilor fine, pe care s-au instalat confortabil reţelele French Bakery şi Paul. În 2009, piaţa locală a patiseriilor era estimată la maximum 40 milioane de euro, fiind disputată de mai puţin de zece jucători importanţi. Ce i-a determinat totuşi pe cei doi să facă acest pas tocmai acum, când economia este încă departe de a trimite semnale de ieşire din criză? Motivele ar fi mai multe, iar o enumerare succintă a acestora ar include oportunităţile de pe piaţa spaţiilor comerciale, unde chiriile au scăzut considerabil, costurile relativ mici de operare ale unor astfel de unităţi comparativ cu cele ale afacerilor deţinute deja de fiecare dintre cei doi şi, evident, succesul reţelelor deja prezente în România, care a relevat că românii au o mare afinitate pentru produsele de patiserie cu arome franţuzeşti. Nu în ultimul rând, spune Dinu Cismărescu, unul dintre acţionarii lanţului de pat