Afacerile mici au intotdeauna prea putini bani. Atunci, de ce arunca totusi putinii bani pe care ii au pe diverse lucruri, pe cat de inutile, pe atat de costisitoare?
Forbes va prezinta capcanele cheltuielilor inutile si solutiile pentru a le evita:
1. Cartusele de imprimanta
O firma de 20 de persoane poate sa dea chiar si 5.000 de dolari pe cartuse pentru imprimanta. Bineinteles, daca acestea sunt originale. O idee mai buna ar fi sa se reumple cartusele, operatiune care poate salva cel putin 1.000 de dolari.
2. Rezervarile pentru calatorii
Pentru cele mai multe companii mici, comisioanele acordate unor intermediari care sa faca rezervari pentru diverse calatorii sunt bani aruncati pe fereastra. Pentru ce este Internetul? Totusi, trebuie sa planuiti in avans: companiile aeriene si hotelurile stiu ca daca faceti o rezervare in ultimul moment sunteti intr-o calatorie de afaceri, iar oamenii de afaceri pot plati, in general, mai mult decat un turist. Nu alimentati aceasta idee.
Cum sa scoti bani si din piatra seaca
3. Cafeaua
Cafelele de la Starbucks pot sa mareasca si ele lista de cheltuieli. Este mai profitabil sa investiti intr-un expressor sau chiar un filtru de cafea, care sa poata fi utilizat de tot biroul. Angajatii se vor simti mai bine si vor fi mai productivi. Va puteti chiar mandri ca sunteti mai "verzi", eliminand de la gunoi toate acele pahare de unica folosinta.
4. Mai usor cu lumina
Potentiometrele si senzorii de miscare au inceput sa se gaseasca pe toate drumurile. Nu este niciun motiv pentru care ele nu ar putea fi folosite si pentru iluminatul din firma. Pentru baile care sunt folosite rar sau pentru birourile mai mici, aceste instrumente ale erei moderne asigura economia pentru momentele cand nimeni nu are nevoie de o lumina aprinsa. Daca