Distribuitorii din spaţiul virtual deschid noi showroom-uri în ţară. Constanţa, Braşov şi Bucureşti se află pe lista oraşelor bifate de eMAG în planul de „acaparare“ a românilor care vor să vadă un produs înainte de a-l cumpăra.
Când vorbeşti de comerţ online, prima imagine care-ţi vine în minte este un calculator şi un card cu care poţi plăti produsele achiziţionate de pe un site, iar a doua zi mouse-ul sau laptopul comandat îţi este livrat la uşă. Şefii celui mai mare retailer online, eMAG, spun că vor să schimbe această concepţie şi au deschis, până acum, cinci magazine de prezentare.
„Showroom-urile sunt o proiecţie a magazinului în mediul offline. Vrem să arătăm românilor că pot cumpără dintr-un magazin virtual aceleaşi produse şi la aceeaşi calitate ca de la un retailer clasic, iar aici realizăm cam 20% din vânzările totale", arată Iulian Stanciu, directorul eMAG.
Dacă retailerii tradiţionali precum Flanco sau Altex raportează scăderi ale vânzărilor, în cazul eMAG inaugurarea magazinelor a impulsionat vânzările. În Timişoara, de exemplu, unde eMAG a deschis un magazin acum două săptămâni, vânzările totalizează un milion de lei în prezent, faţă de cei 300.000 de lei lunar obţinuţi în această zonă înainte.
Până acum, eMAG a investit o sumă medie de 50.000 de euro pentru amenajarea fiecăruia dintre cele cinci magazine deschise până acum în Bucureşti, Iaşi, Ploieşti, Cluj Napoca şi Timişoara. Acestea au o suprafaţă cuprinsă între 150 şi 200 de metri pătraţi. „Magazinele sunt alese în funcţie de regiunea geografică.
Nu cumpărăm trafic şi, de aceea, ele nu sunt amplasate în centre comerciale", arată Radu Apostolescu, directorul de marketing al eMAG. În plus, investiţia în deschiderea unui astfel de magazin este mult mai mică decât în cazul unui retailer clasic, care poate depăşi şi jumătate de milion de euro.
Pentru 2010, eMAG