Impactul campaniei ţine de ideea creativă şi de execuţie
Beneficiile sunt mutuale: atât pentru agenţie, cât şi pentru cauză
Uneori sprijinul mass-media este foarte mare, alteori lipseşte
Interviu acordat de Radu Florescu, CEO Saatchi & Saatchi pentru Curierul Naţional
- Cât de frecvente sunt campaniile pro bono în România?
- De cele mai multe ori o agenţie îşi alege o cauză sau o organizaţie pe care o susţine. Cele mai multe campanii pro bono sunt cele care sprijină diferite cauze sociale. Mai mult, în măsură în care se poate dona 2% din impozit către o asociaţie non-guvernamentală, numărul campaniilor este din ce în ce mai mare.
- De ce alege o agenţie să facă/susţină o campanie pro bono?
- Motivele pentru care o agenţie decide să se implice într-o astfel de campanie sunt numeroase. Saatchi & Saatchi se concentrează în special pe proiectele educaţionale susţinând organizaţii precum AIESEC, ASEBUS, OvidiuROM. Este o investiţie în viitor, care va avea efecte benefice asupra business-ului nostru la un moment dat.
- Care este rolul şi impactul pe care o astfel de campanie îl are?
- Depinde de obiective şi de scop. Rolul unei campanii sociale este de cele mai multe ori acela de a aduce în atenţia opiniei publice un subiect şi de a-l prezenta într-o manieră cât mai memorabilă. Impactul ţine de ideea creativă şi de execuţie.
- Ce avantaje pot aduce campaniile pro bono?
- Câteva dintre avantajele unei campanii pro bono sunt satisfacţia ajutorului acordat, notorietatea şi poziţionarea agenţiei ca una implicată în viaţa comunităţii. Pe termen lung, asta înseamnă sustenabilitate şi creşterea calităţii vieţii. Aşadar, beneficiile sunt mutuale: atât pentru agenţie, cât şi pentru cauză.
- Cât de deschisă e mass-media pentru susţinerea unor astfel de campanii?
- Uneori spriji