Pentru Cristian Rusu, directorul producatorului de mobila cu capital romanesc Rus Savitar, criza a venit ca un "wake-up call". Vazand ca magazinele care ii preluau marfa au probleme mari, el a venit cu o idee curajoasa, daca nu chiar nebuneasca: si-a deschis propriul lant de magazine. Rezultatul a fost socant.
Primul magazin, deschis in Sibiu, a vandut in prima zi de 300.000 de lei, adica cam cat obtinea Rusu intr-un an intreg din parteneriatul cu vechiul sau distribuitor din oras.
"Noi am mers contra curentului si am inceput, o data cu criza, sa investim in propria retea de magazine, sub brandul Casa Rusu. Din 2009 ne-am dat seama ca lucrurile merg rau si vor merge si mai rau, asa ca trebuia sa facem ceva. Din parteneriatul de acolo aveam incasari de 300.000 lei pe an. Am deschis propriul magazin in februarie 2009 si a avut in prima zi vanzari de 300.000 lei", povesteste Cristian Rusu. Cum a fost posibil? Nu vindea si partenerul aceeasi mobila? Ba da, dar se pare ca mult mai scump.
In acest moment, este extrem de important sa poti dicta pretulCristian Rusu
Rezultatele acestui prim magazin au confirmat managerilor companiei ca merg in directia potrivita si au mai deschis inca 8 magazine anul trecut, iar anul acesta au in plan sa investeasca in inca 6 unitati proprii.
"A fost ca o desteptare si ne-a pus in miscare. In alte conditii, probabil am mai fi stat in spatele magazinelor revanzatoare", spune Rusu.
Astfel, producatorul de mobila a inregistrat anul trecut o crestere usoara a afacerilor, la peste 20 mil. euro, fata de circa 19,5 mil. euro in 2008, pe o piata care a cazut cu circa 30%.
Primul magazin din cele planificate pentru acest an s-a deschis saptamana trecuta in Capitala, in cadrul Vitantis Shopping Center, si a inlocuit un alt magazin de mobila al unui producator autohton, Mobila Bonta