Procesul de recrutare într-o agenţie de publicitate a devenit mult mai profesionist, pentru că angajatorii sunt mult mai atenţi acum la profilul candidaţilor. Mihaela Vulpe, HR manager Saatchi&Saatchi, spune care sunt modificările resimţite de către o agenţie în această perioadă.
Piaţa publicităţii a înregistrat o scădere semnificativă în 2009. Care au fost măsurile luate de către departamentele de HR (Resurse Umane - n.r.) privind numărul de angajaţi?
A fost destul de normal ca, în momentul în care banii şi investiţiile au scăzut, să se producă modificări în departamentele de resurse umane. HR-ul este primul tăiat de pe listă. Nu este cea mai bună practică, dar asta se întâmplă: să fie tăiate trainingurile sau alte acţiuni de motivare a oamenilor. Cum foarte bine se ştie, au fost tăiate salariile, au fost făcute disponibilizări. S-au pierdut clienţi sau s-au tăiat bugetele la clienţi, iar în mod automat acestea au dus la tăierea echipelor.
Care au fost modificările la nivelul salariilor şi ce departamente au fost mai afectate?
Fiecare agenţie şi-a stabilit strategia în mod propriu. În Saatchi&Saatchi, strategia pe anul trecut a fost una foarte clară. Am tăiat tot ce am putut până la oameni şi din acest motiv am avut inclusiv tăieri de salarii, care nu au venit sub forma unei tăieri de procentaj din salariul net, ci sub forma concediului fără plată, la care am fost supuşi cu toţii.
În ce măsură s-au produs modificări ale procedurii de recrutare?
Nu cred că are legătură cu criza. Când spui de un nou tip de recrutare, vorbeşti automat şi de un vechi tip de recrutare. Înainte, când piaţa era a angajaţilor, în mod automat angajatorul agenţiei se găsea în poziţie de inferioritate. Trebuia să pluseze, să construiască pachete de beneficii foarte atractive şi, de multe ori se, trecea limita bunului-simţ şi a echilibrului