Ambasadorul SUA la Bucuresti, Mark Gitenstein, a avertizat luni ca mass-media din Romania se afla in fata unor provocari etice importante, legate de dificultatea pastrarii calitatii articolelor, "in situatia in care presa este saturata de publicatii care contin materiale pline de senzational si de posturi TV care prezinta un singur punct de vedere, in functie de interesele proprietarilor".
Diplomatul american a afirmat, in deschiderea seminarului sustinut de David Applefield, specialist in media si comunicare, cu tema "Strategii de supravietuire pentru media in vremuri de criza economica", ca dificultatile economice cu care se confrunta presa "sunt extrem de serioase".
"Cum puteti pastra calitatea articolelor in situatia in care presa este saturata de publicatii care contin materiale pline de senzational si de posturi TV care prezinta un singur punct de vedere, in functie de interesele proprietarilor? Ar trebui sa acceptati publicitatea platita de stat? Va veti pierde audienta daca va schimbati formatul? Puteti castiga un segment nou de public daca nu il schimbati?", s-a intrebat el, subliniind ca "un continut superior din punct de vedere calitativ poate asigura un profit mai mare".
Mark Gitenstein a adaugat ca publicul trebuie sa aiba acces la informatii obiective: "In cele din urma, publicul este cel mai important, pentru ca este mai inteligent decat va imaginati. Daca piata media este suficient de diversa si deschisa, clientii dumneavoastra vor gasi ceea ce cauta. Iar un produs media de calitate atrage si mai multi clienti".
Ambasadorul american l-a criticat din nou, in discursul sustinut, pe primarul Constantei, Radu Mazare: "Fara o presa independenta care sa traga la raspundere guvernul si companiile, democratia si piata libera nu pot exista. Si nimic nu este mai important pentru SUA decat consolidarea democratiei si a